Mendoni se të gjitha yndyrat janë të dëmshme për ju? Këtu keni gjithçka që duhet të dini rreth yndyrës dietike, duke përfshirë mënyrën e zgjedhjes së yndyrave të mira mbi yndyrat e këqija dhe fuqinë e omega-3. Ne kete artikull do te informoheni se cfare jane keto yndyrnat e shendetshme dhe burimet se ku mund ti merrni.

Cilat janë yndyrnat e shendetshme?

Yndyra është një lloj lëndë ushqyese, dhe ashtu si proteinat dhe karbohidratet, trupi juaj ka nevojë për pak yndyrë për energji, për të absorbuar vitaminat dhe për të mbrojtur shëndetin e zemrës dhe trurit. Për vite na është thënë se ngrënia e yndyrës do të shtojë centimetra në belin tuaj, do të rrisë kolesterolin dhe do të shkaktojë një mori problemesh shëndetësore. Por tani e dimë se jo të gjitha yndyrat janë të njëjta.

Yndyrnat e shendetshme

Por yndyrat “e mira” si yndyrnat e pangopura dhe acidet yndyrore omega-3 kanë efektin e kundërt. Në fakt, yndyrnat e shendetshme luajnë një rol të madh për t’ju ndihmuar të menaxhoni disponimin tuaj, të qëndroni në krye të lojës suaj mendore, të luftoni lodhjen dhe madje të kontrolloni peshën tuaj.

Yndyrnat e shendetshme dhe kolesteroli

Yndyrnat e shendetshme luajne një rol të madh në nivelet tuaja të kolesterolit. Kolesteroli është një substancë yndyrore, e ngjashme me dyllin, për të cilën trupi juaj ka nevojë për të funksionuar siç duhet. Në vetvete, kolesteroli nuk është i keq. Por kur merrni shumë prej tij, mund të ketë një ndikim negativ në shëndetin tuaj. Ashtu si me yndyrat dietike, ka lloje të mira dhe të këqija të kolesterolit.

Yndyrnat e shendetshme: Zgjedhja e tyre dhe ushqimet e pasura me to - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.
  • Kolesteroli HDL është lloji “i mirë” i kolesterolit që gjendet në gjakun tuaj.
  • Kolesteroli LDL është lloji “i keq”.
  • Çelësi është mbajtja e niveleve të LDL të ulëta dhe HDL të larta, të cilat mund të mbrojnë kundër sëmundjeve të zemrës dhe goditjes në tru.
  • Në të kundërt, nivelet e larta të kolesterolit LDL mund të bllokojnë arteriet dhe HDL e ulët mund të jetë një shënues për rritjen e rrezikut kardiovaskular.

Yndyrnat e shendetshme kundrejt yndyrave të këqija

Yndyrnat e shendetshme: Zgjedhja e tyre dhe ushqimet e pasura me to - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Meqenëse yndyra është një pjesë e rëndësishme e një diete të shëndetshme, në vend të adoptimit të një diete me pak yndyrë, është më e rëndësishme të përqendroheni në ngrënien e yndyrave më të dobishme “të mira” dhe kufizimin e yndyrave të dëmshme “të këqija”.

Yndyrna të shëndetshme ose “të mira”

Yndyrnat e pangopura dhe ato të pangopura  njihen si “yndyrna të mira”, sepse ato janë të mira për zemrën, kolesterolin dhe shëndetin tuaj të përgjithshëm. Këto yndyrna mund të ndihmojnë në:

  • Ulni rrezikun e sëmundjeve të zemrës dhe goditjes në tru.
  • Ulni nivelin e kolesterolit të keq LDL, duke rritur HDL-në e mirë.
  • Parandaloni ritmet jonormale të zemrës.
  • Ulin trigliceridet që lidhen me sëmundjet e zemrës dhe luftojnë inflamacionin.
  • Presion më të ulët të gjakut .
  • Parandalimi i aterosklerozës (ngurtësimi dhe ngushtimi i arterieve).

Shtimi i më shumë këtyre yndyrave të shëndetshme në dietën tuaj mund të ndihmojë gjithashtu për t’ju bërë të ndiheni më të kënaqur pas një vakti, duke reduktuar urinë dhe duke promovuar kështu humbjen e peshës .

Yndyra e pangopura – burime të mira përfshijnë:

  • Vaj ulliri, canola, kikiriku dhe susami
  • Avokado
  • Ullinj
  • Arra (bajame, kikirikë, makadamia, lajthi, pecans, shqeme)
  • Gjalp kikiriku

Yndyrnat e pangopura – burime të mira përfshijnë:

  • Farat e lulediellit, susamit dhe kungullit
  • Fara liri
  • Arra
  • Peshk yndyror (salmon, ton, skumbri, harengë, troftë, sardele) dhe vaj peshku
  • Vaj sojë dhe safflower
  • Qumësht soje
  • Tofu

Yndyrnat e shendetshme: Fuqia e omega-3

Acidet yndyrore omega-3 janë një lloj yndyre e pangopur dhe janë veçanërisht të dobishme për shëndetin tuaj. Ekzistojnë lloje të ndryshme të omega-3: EPA dhe DHA gjenden te peshqit dhe algat dhe kanë përfitimet më të mëdha shëndetësore, ndërsa ALA vjen nga bimët dhe është një formë më pak e fuqishme e omega-3, megjithëse trupi konverton ALA në EPA dhe DHA me norma të ulëta.

Yndyrnat e shendetshme: Zgjedhja e tyre dhe ushqimet e pasura me to - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Hulumtimet kanë treguar se një dietë e pasur me omega-3 mund të ndihmojë në:

  • Parandaloni dhe zvogëloni simptomat e depresionit , ADHD dhe çrregullimit bipolar.
  • Mbroni kundër humbjes së kujtesës dhe demencës .
  • Zvogëloni rrezikun e sëmundjeve të zemrës, goditjes në tru dhe kancerit.
  • Lehtësoni artritin, dhimbjet e kyçeve dhe gjendjet inflamatore të lëkurës.
  • Mbështetni një shtatzëni të shëndetshme.
  • Luftoni lodhjen, dhe balanconi gjendjen shpirtërore.