A jane vertete ushqimet organike më te shëndetshme? A ia vlen shpenzimi? Zbuloni se çfarë kuptimi kanë etiketat dhe cilat ushqime ju japin më shumë bukë për para. Termi “organik” i referohet mënyrës se si rriten dhe përpunohen produktet bujqësore. Ndërsa rregulloret ndryshojnë nga vendi në vend, në SHBA, kulturat organike duhet të rriten duhet të rriten pa përdorimin e herbicideve sintetike, pesticideve dhe plehrave, ose gjeneve të bioinxhinieruara (OMGJ).

Ushqimet organike

Bagëtitë organike të rritura për mish, vezë dhe produkte qumështi duhet të rriten në kushte jetese që përshtaten me sjelljet e tyre natyrore (siç është aftësia për të kullotur në kullota) dhe të ushqehen me ushqim organik dhe foragjere. Atyre nuk mund t’u jepen antibiotikë, hormone të rritjes ose ndonjë nënprodukt shtazor.

Përfitimet tek ushqimet organike

Mënyra se si rritet ose rritet ushqimi juaj mund të ketë një ndikim të madh në shëndetin tuaj mendor dhe emocional, si dhe në mjedis. Ushqimet organike shpesh kanë më shumë lëndë ushqyese të dobishme, të tilla si antioksidantë, sesa homologët e tyre të rritur në mënyrë konvencionale dhe njerëzit me alergji ndaj ushqimeve, kimikateve ose konservantëve mund të kenë simptoma të pakësuara ose të zhduken kur hanë vetëm ushqime organike.

Ushqimet organike: Çfarë duhet të dini? - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Ushqimet organike përmbajnë më pak pesticide. Kimikatet si fungicidet sintetike , herbicidet dhe insekticidet përdoren gjerësisht në bujqësinë konvencionale dhe mbetjet mbeten në (dhe brenda) ushqimit që hamë.

Ushqimi organik është shpesh më i freskët sepse nuk përmban konservues që e bëjnë atë të qëndrojë më gjatë. Prodhimet organike prodhohen ndonjëherë (por jo gjithmonë, prandaj shikoni se nga është) në ferma më të vogla më afër vendit ku shitet.

Bujqësia organike priret të jetë më e mirë për mjedisin. Praktikat e bujqësisë organike mund të reduktojnë ndotjen, të ruajnë ujin, të reduktojnë erozionin e tokës, të rrisin pjellorinë e tokës dhe të përdorin më pak energji. Bujqësia pa pesticide sintetike është gjithashtu më e mirë për zogjtë dhe kafshët aty pranë, si dhe për njerëzit që jetojnë afër fermave.

Ushqimet organike: Çfarë duhet të dini? - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Kafshëve të rritura në mënyrë organike NUK u jepen antibiotikë, hormone të rritjes ose ushqehen me nënprodukte shtazore. Ushqimi i nënprodukteve të kafshëve të kafshëve rrit rrezikun e sëmundjes së lopës së çmendur (BSE) dhe përdorimi i antibiotikëve mund të krijojë lloje bakteresh rezistente ndaj antibiotikëve. Kafshëve të rritura në mënyrë organike priren t’u jepet më shumë hapësirë ​​për të lëvizur dhe për të hyrë në natyrë, gjë që ndihmon për t’i mbajtur ato të shëndetshme.

Mishi dhe qumështi organik mund të jenë më të pasur me disa lëndë ushqyese. Rezultatet e një studimi evropian të vitit 2016 tregojnë se nivelet e disa lëndëve ushqyese, duke përfshirë acidet yndyrore omega-3, ishin deri në 50 për qind më të larta në mishin dhe qumështin organik sesa në versionet e rritura në mënyrë konvencionale.

Ushqimet organike: Çfarë duhet të dini? - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Ushqimet organike jane pa OMGJ. Organizmat e modifikuar gjenetikisht (OMGJ) ose ushqimet e modifikuara gjenetikisht (GE) janë bimë ADN-ja e të cilave është ndryshuar në mënyra që nuk mund të ndodhin në natyrë ose në kryqëzimin tradicional, më së shpeshti për të qenë rezistent ndaj pesticideve ose për të prodhuar një insekticid.

Ushqimet organike kundrejt ushqimeve të rritura në vend

Ndryshe nga standardet organike, nuk ka një përkufizim specifik për “ushqimin lokal”. Mund të rritet në komunitetin tuaj lokal, në shtetin tuaj, në rajonin tuaj ose në vendin tuaj. Gjatë pjesëve të mëdha të vitit, zakonisht është e mundur të gjesh ushqim të rritur afër shtëpisë në vende të tilla si tregu i fermerëve.

Kuptimi i OMGJ-ve

Ushqimet organike: Çfarë duhet të dini? - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

OMGJ-të gjenden gjithashtu zakonisht në kulturat amerikane si soja, jonxha, kungulli, kungull i njomë, papaja dhe canola, dhe janë të pranishme në shumë drithëra mëngjesi dhe në shumë ushqime të përpunuara që hamë. Nëse përbërësit në një paketë përfshijnë shurup misri ose lecitinë soje, shanset janë që ai përmban OMGJ. OMGJ-të kanë qenë të lidhura me rritjen e alergeneve ushqimore dhe problemet gastro-intestinale te njerëzit. Ndërsa shumë njerëz mendojnë se ndryshimi i ADN-së së një bime ose kafshe mund të rrisë rrezikun e kancerit, hulumtimi deri më tani ka rezultuar jopërfundimtar.

Zgjedhja më e mirë për paratë tuaja kur bëni blerje organike

Ushqimet organike jane shpesh më te shtrenjta se ushqimi i rritur në mënyrë konvencionale. Por nëse vendosni disa prioritete, mund të jetë e mundur të blini ushqim organik dhe të qëndroni brenda buxhetit tuaj ushqimor. Sipas Environmental Working Group, një organizatë jofitimprurëse që analizon rezultatet e testimit të pesticideve qeveritare në SHBA, frutat dhe perimet e mëposhtme kanë nivelet më të larta të pesticideve, prandaj është më mirë të blini organikë:

Mollët
Specat e ëmbël zile
Kastravecat
Selino
Patate
Domate qershi
Kungull veror
Nektarina (të importuara)
Pjeshkë
Spinaqi
Luleshtrydhet
Specat djegës

Frutat dhe perimet që NUK DUHET t’i blini organike

Asparagus
Avokado
Kërpudha
Lakra
Misër i ëmbël
Patëllxhan
Kivi
Mango
Qepë
Papaja
Ananasi
Bizele të ëmbla (të ngrira)
Patate e ëmbël
Grejpfrut
Pjepër

Këshilla për blerjen e ushqimeve organike

Blini në sezon. Frutat dhe perimet janë më të lira dhe më të freskëta kur janë në sezon. Zbuloni kur produktet dorëzohen në tregun tuaj, në mënyrë që të blini ushqimin më të freskët të mundshëm. Pazar përreth. Krahasoni çmimin e artikujve organikë në dyqanet ushqimore, tregun e fermerëve, në internet dhe në vende të tjera (madje edhe në korridorin e ngrirjes).

Ushqimet organike: Çfarë duhet të dini? - cibo.al - Recetat gatimi, jo vetem pasta.

Mos harroni se organika nuk është gjithmonë e barabartë me shëndetin. Të bësh ushqimin e padëshiruar të tingëllojë i shëndetshëm është një dredhi e zakonshme e marketingut në industrinë ushqimore, por produktet e pjekura organike, ëmbëlsirat dhe ushqimet janë zakonisht ende shumë të larta në sheqer, kripë, yndyrë ose kalori. Ia vlen të lexoni me kujdes etiketat e ushqimeve.